9 Eylül 2015 Çarşamba

INSTAGRAM BLOG’A KARŞI




Dergiler, online yayınlar, bloglar ve sosyal medya... Hepsi hep birlikte toplu bir metamorfozdan geçiyor. Kim kazanacak kim kaybedecek henüz belli değil. Peki Instagram moda blog’unu cidden öldürmüş olabilir? 

Olup biten her şeyi 7/24 görmemiz ve bilmemiz gerekiyormuş gibi bir saplantımız var artık. Herkes her şeyi, mümkün olduğunca hızlı ve en hap halinde bilmek, görmek ve paylaşmak istiyor. Zamanında paylaşmayı başka bir boyuta taşıyan bloglar, moda dünyasına girdiklerinde pek sıcak karşılanmamıştı. Özetleyecek olursak dergi grubu -bir sınıf kavgasından mı bilinmez- onları dışladı. Dergi camiasının hala daha kavramakta güçlük çektiği internet ve sosyal medya dünyasını hepimizden çok daha iyi anlayan blogger’lar, sektörün bir parçası ve onlar da son zamanlarda bir takım değişimlere ayak uydurmaya çalışıyorlar. Mesela Instagram’ın blog’u öldürdüğünü düşünüyorlar mı? 

BİLİRKİŞİLER NE DİYOR?
Fashion On Board blogunun sahibi Rüya Büyüktetik, insanları tek karede yakalamaya çalışmanın yaratıcılığını canlı tuttuğunu söylüyor. Ancak bu kareyle merakını gideren bazı takipçinin, blog'u ziyaret etmediğini de ekliyor. Blog’un ölmeyeceğine çünkü kemik bir kitleye sahip, köklü paylaşımlar yapılabilen bir alan olduğuna inanıyor. Ferhan Talib nam-ı diğer Iconjane, olabileceklere açık. “Moda görsele dayalı bir sektör. Blog kültürü de micro-blogging kavramıyla yara aldı ama ölmedi. Mesela sosyal medya mecraları, Google'ın arşivleme özelliğine sahip değil. Ama ileride böyle bir özellik sunarlarsa, her şey değişebilir,” diyor. Blogunu zengin içerik paylaşımı için kullanan, Instagram’ı da bir galeri gibi gören Koray Caner, fotoğraflara bakan ama asla okumayan neslin moda blog’larını kurcalama hevesinin biraz azaldığını söylüyor. Instagram’ın pek çok dijital "şey" gibi bir trend olduğunu, blog’larların ise ileride birer kaynak olarak kullanılabileceğine değiniyor.  

PASTANIN KAÇ DİLİMİ VAR?
Sektörün perde arkasından, L’appart PR’dan Stephanie Goossense, “Türkiye’de, Instagram moda blog’larını öldürüyor. Aralarındaki takipçi farkından anlayabilirsiniz. Markalar, blogları tercih ediyor çünkü daha kapsamlı ve detaylı bilgilendirme veriliyor. Öte yandan endüstri genel olarak bunu kabul edemiyor. Çünkü insanlar artık bilgiye hızlıca sahip olmayı, kolay okunabilir ve anlaşılır olanı istiyor,” diyor. 
Instagram, sektörün her alanında oyunu değiştirdi, ürün yerleştirme ve marka tanınırlığında ne kadar işe yaradığını kanıtladı. İlan verenlerin dijital satışla ilgili düşüncelerini değiştirdi. Ama hala markanın tam hikayesini anlatabilmesi için yeterli gelmeyebiliyor. Sosyolojik büyüsünün dışında Instagram, sosyal medyanın bir parçası ama pastanın tamamı değil. Ama sık sık yaptığı güncellemeler ile kendini diğer mecralarla daha çok yarışabilir hale getiriyor. Her şeyin bir politikası var, modanın da. Ve o şimdilik özgürlükten ve ihtiyaca göre içerik sağlamaktan yana. Moda içeriğinin formu her anlamda ve neredeyse her gün değişiyor, sektör de. Dolayısıyla hep gözü açık olmalı ve takip etmeye odaklanmalı.

Grazia, 9-15 Eylül 2015

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder