26 Ağustos 2015 Çarşamba

SEKS, PARA VE MODA



Seks hala satıyor mu? Yoksa satmak için şekil mi değiştirdi? Peki yeni seksiler kimler? 

Eğer 90’lar modası bize bir şey öğrettiyse, bu seksin sattığıdır. Tom Ford dönemindeki Gucci ve Yves Saint Laurent kadını seksapel anlayışını adeta yeniden yorumlatmıştı. Yıllar içinde Dolce & Gabbana’nın toplu tecavüzü andıran İlkbahar/Yaz 2007 görseli başta olmak üzere, birçok marka, seksinin ötesinde bir cüretkarlıktaki ilanlarıyla sansasyonlar yarattı. Fakat yakın zamanda bir şeyler değişti. Céline, İlkbahar/Yaz 2013 kampanyasında, Daria Werbowy’yi üzerinde sadece mücevherlerle küvete soktu. Seksiydi ama değildi de! Koleksiyonların odağı işçiliğe ve yenilikçi kumaşlara yönelmişti bu arada, seksi görünmenin ne demek olduğu neredeyse unutuldu. Çünkü artık herkes uzmandı ve herkesin bir fikri vardı. Benim için seksi olan, senin için seksi olmayabilirdi ve hatta belki de ben bir ahlaksızdım! Saint Laurent Pre-Fall 2014 görsellerinde, Grace Hartzel’in memeleri ortadaydı. Ve yine aynı şey; seksiydi ama değildi! Görsel manyağı olmuş aç gözlerimiz neyin ne olduğunu birbirine karıştırıyordu, doyumsuzdu. Bu arada seks satmaya devam ediyordu. Bir fantezi olarak, ulaşılmaz olarak vardı, sanki şekil değiştirmiş gibiydi. Ama bir şeyler eksikti: Mesela feminist bir hareket. Miley Cyrus tüm ‘doğallığıyla’ sınırları zorladı. #freethenipple sosyal medyayı salladı. Seksilik, pornografi ve çıplaklıkla karıştı. 

İKİNCİ RAUND
Gucci’nin ne endüstriye, ne de müşterilerine ilham verebilen seksi glamazonları moda tarihine karıştı. Onun yerine, yeni kreatif direktörü Allesandro Michele’in, gizemli seksapeli seçen, vintage düşkünü, tutucu ama cinsiyet bükücü bohemleri, çabasız seksileri ‘in’ oldu. Özgüvenlerini ve zekalarını, stilleri olarak dışa vuranlar, seksi ve cool sayılıyordu şimdi. Ve tam da o noktadan bize el sallayan tasarımcılarsa, Alesandro Michele ve Phoebe Philo gibi vizyonerler oldu. Minimal akımın mottosu ‘less is more’ -az daha fazladır- moda dünyasının seksapeli yeniden yorumlamasına yardımcı oluyor şimdi. Artık moda olan, Raf Simons’un Dior’da yarattığı süper feminen kadınların, bir yandan da aynı ölçüde çağdaş görünmesi. Peki isimleri seksapelle neredeyse eş anlamlı olan diğer markalar ne yapıyor? Givenchy, Dolce & Gabbana, Emilio Pucci, Balmain, Alaïa, Mugler seksi estetiklerini -bir seks sembolü yaratmaktansa- güçlü kadını yaratmak üzerine kuruyorlar artık. Bildiğimiz tüm geleneksel algılar değişiyor bir kez daha. Bugün seksi kelimesi daracık bir elbiseden çok daha fazlasına işaret ediyor. Şimdinin seksi kadını, üzerine geçirdiği tavırla ve zekasıyla sofistike. Ve hatta artık yeni moda seksi görünmek değil, seksi bir anında yakalanmak. Yani yine her şey ‘otantikliğe’ ve sahici olmaya geliyor.

Grazia 26 Ağutos - 1 Eylül 2015

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder